Valores, Familia, Igualdad y Relaciones Intergeneracionales
FAMINTER
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Sevilla (60)
2024
-
Cinema and secondary education in Spain: A systematic review
Educational Innovation to Address Complex Societal Challenges (IGI Global), pp. 103-120
-
Tejiendo Vínculos.: Jóvenes y Violencia en el Noviazgo, cuatro preguntas clave para la reflexión
Revista de antropología experimental, Núm. 24, pp. 101-110
2023
-
Augmented Reality and Primary Education: Linkage, Potentiality and Applicability from the Perspective of Teachers in Initial Training
Hacettepe Egitim Dergisi, Vol. 38, Núm. 3, pp. 388-398
-
Emotional Loneliness, Suicidal Ideation, and Alexithymia in Adolescents Who Commit Child-to-Parent Violence
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 38, Núm. 3-4, pp. 4007-4033
-
Flipped classroom en Educación Superior: experiencias innovadoras
El aula del futuro: Experiencias educativas (Octaedro), pp. 87
-
Has demographic revolution come to a halt? An approximation to successful aging and the need for socio-educational action in the new normal
Revista mexicana de ciencias políticas y sociales, Vol. 68, Núm. 247, pp. 45-61
-
Is it my fault? The role of the feeling of guilt in adolescent peer victimization
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
La identidad profesional femenina en la manualística escolar: la imagen de la mujer en los libros actuales de Secundaria
La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Narcea), pp. 43-51
-
La mujer en el ámbito STEM a través de los manuales de Educación Secundaria
Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge
-
Motivation and Feelings of Competence Among University Students in Introductory Physics
Research in Science Education, Vol. 53, Núm. 3, pp. 559-576
-
Tendencias educativas sobre el uso del cine en las aulas de Educación Secundaria
Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge
-
The effects of combining virtual laboratory and advanced technology research laboratory on university students’ conceptual understanding of electron microscopy
Interactive Learning Environments, Vol. 31, Núm. 2, pp. 1126-1141
2022
-
El youtuber como referente en la adolescencia: Reflexiones desde una perspectiva antropológica
Revista Andaluza de Antropología, Núm. 23, pp. 23-37
-
From bidirectionality to victimization: A theoretical approach to offline and online violence in adolescent relationships
Revista sobre la infancia y la adolescencia, Núm. 22, pp. 34-53
-
Negative stereotypes towards older people: A study with teachers in initial training
Revista Electrónica Educare, Vol. 26, Núm. 1
-
Opponent or allied? An European analysis of the union presence and human resource practices
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Representación femenina en la manualística española del siglo XXI: Educación Secundaria
Mujer, educación e inclusión laboral: Una visión desde la manualística escolar (1975-2020) (Octaedro), pp. 167-183
2021
-
Academic competence, teacher–student relationship, and violence and victimisation in adolescents: The classroom climate as a mediator
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-17
-
Drawing as a Visual Thinking tool: Un recurso para trabajar con poblaciones vulnerables
Hacia la transformación del conocimiento: alternativas pedagógicas innovadoras con colectivos vulnerable (Dykinson), pp. 55-64
-
El teatro como posibilidad: repercusiones socioeducativas en personas adultas mayores
Escuela de llanto y risa: teatro, pedagogía y transformación social (Dykinson), pp. 61-69