Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Sevilla (60)

2024

  1. Cinema and secondary education in Spain: A systematic review

    Educational Innovation to Address Complex Societal Challenges (IGI Global), pp. 103-120

  2. Tejiendo Vínculos.: Jóvenes y Violencia en el Noviazgo, cuatro preguntas clave para la reflexión

    Revista de antropología experimental, Núm. 24, pp. 101-110

2023

  1. Augmented Reality and Primary Education: Linkage, Potentiality and Applicability from the Perspective of Teachers in Initial Training

    Hacettepe Egitim Dergisi, Vol. 38, Núm. 3, pp. 388-398

  2. Emotional Loneliness, Suicidal Ideation, and Alexithymia in Adolescents Who Commit Child-to-Parent Violence

    Journal of Interpersonal Violence, Vol. 38, Núm. 3-4, pp. 4007-4033

  3. Flipped classroom en Educación Superior: experiencias innovadoras

    El aula del futuro: Experiencias educativas (Octaedro), pp. 87

  4. Has demographic revolution come to a halt? An approximation to successful aging and the need for socio-educational action in the new normal

    Revista mexicana de ciencias políticas y sociales, Vol. 68, Núm. 247, pp. 45-61

  5. Is it my fault? The role of the feeling of guilt in adolescent peer victimization

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  6. La identidad profesional femenina en la manualística escolar: la imagen de la mujer en los libros actuales de Secundaria

    La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Narcea), pp. 43-51

  7. La mujer en el ámbito STEM a través de los manuales de Educación Secundaria

    Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge

  8. Motivation and Feelings of Competence Among University Students in Introductory Physics

    Research in Science Education, Vol. 53, Núm. 3, pp. 559-576

  9. Tendencias educativas sobre el uso del cine en las aulas de Educación Secundaria

    Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge

  10. The effects of combining virtual laboratory and advanced technology research laboratory on university students’ conceptual understanding of electron microscopy

    Interactive Learning Environments, Vol. 31, Núm. 2, pp. 1126-1141

2021

  1. Academic competence, teacher–student relationship, and violence and victimisation in adolescents: The classroom climate as a mediator

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-17

  2. Drawing as a Visual Thinking tool: Un recurso para trabajar con poblaciones vulnerables

    Hacia la transformación del conocimiento: alternativas pedagógicas innovadoras con colectivos vulnerable (Dykinson), pp. 55-64

  3. El teatro como posibilidad: repercusiones socioeducativas en personas adultas mayores

    Escuela de llanto y risa: teatro, pedagogía y transformación social (Dykinson), pp. 61-69